Affärsjuridik med spets

Vi jobbar främst inom dessa områden:

Compliance

Ex. bolagsstyrningsregler, policyhantering, finansmarknadsrätt och konkurrensrätt.

Medarbetare inom detta område: Malin Börjesson, Ylva Fransson
    Försäkrings- och skadeståndsrätt

Våra klienter är svenska och utländska försäkringsgivare. Vi biträder i alla typer av försäkringsrättsliga frågor. Vi företräder försäkringsgivare i tvister vid allmän domstol och i skiljeförfaranden. Vi biträder också försäkringsgivare vid utveckling av nya försäkringsvillkor, lämnar rådgivning avseende villkorstolkning och företräder försäkringsgivare i regulatoriska frågor innefattande kontakter med bl.a. Finansinspektionen. Vi har alla en gedigen erfarenhet av arbete som jurist på försäkringsbolag och som externa rådgivare. Hollands styrka ligger i att förstå försäkringsbranschens förutsättningar och villkor.

Medarbetare inom detta område: Malin Börjesson , Ylva Fransson , Johan Rammer
    Processer

Ex. processer i allmän domstol, förvaltningsdomstol, specialdomstol samt hos myndigheter och nämnder på de områden vi är verksamma.

Medarbetare inom detta område: Malin Börjesson , Ylva Fransson , Johan Rammer
    Tvistelösning

Vi har en mångårig, mycket omfattande erfarenhet av att företräda försäkringsgivare och andra aktörer vid allmän domstol och i skiljeförfarande. Tillsammans har vi genom åren biträtt försäkringsgivare i hundratals tvister.

Medarbetare inom detta område: Malin Börjesson, Ylva Fransson